رویداد های اخیر

وزارت دولت در امور صلح: در چهار ماه گذشته بیش از ۵هزار غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت دولت در امور صلح میگوید که در چهار ماه نخست سال روان خورشیدی ۵۵۸۷ غیر نظامی و ۲۴۶۰۹ جنگجوی طالب در رویداد های جداگانه در سراسر کشور کشته و زخمی شده اند.

یافته های وزارت دولت در امور صلح نشان می دهد که از این میان بیش از  ۲۵۰۰ غیرنظامی در درگیری‌ها جان باخته اند.

بر بنیاد یافته‌های وزارت، در درازای چهار ماه طالبان ۲۲۰۰۰ حمله تهاجمی بشمول حملات انتحاری، انفحاری و راکتی در بخش هایی از کشور راه اندازی کرده است

این وزارت افزوده که در نتیجه این حملات طالبان۳۰۲۱  غیرنظامی شامل ۱۴۴۶ مرد، ۶۵۰ زن و ۹۲۵ کودک زخمی شده و  ۲۵۶۶ غیر نظامی دیگر کشته شده اند.

سید عبدالله هاشمی، رییس نظارت بر کاهش خشونت‌ها و آتش بس، در این باره گفت:”  در درگیری‌های پسین افزایش و میزان خشونت سبب آواره‌گی ده‌ها هزار شهروند کشور در ولایات مختلف گردیده است. “

وزارت دولت در امور صلح همچنان می افزاید که طالبان در چهار ماه نخست سال جاری ۲۴۶۰۹ جنگجوی طالب کشته و زخمی شده شده اند.

هاشمی در این باره گفت:” به صفوف شان مردم را میاورند تا به جنگ به خطوط مقدم جبهه اعزام بکنند تا این سبب شود که از این طریق بتوانند همان تلفات اصلی نیروهای قطعات سرخ شان را محدود بسازند.”

عطا الرحمان سلیم، معاون شورای عالی مصالحه ملی، می‌گوید که طالبان بر خلاف توافق نامه‌ای دوحه به جنگ ادامه میدهد و اگر این گروه ادعای رفتن به سوی نظام اسلامی را دارد، باید خواست خود را در میز مذاکره مطرح کند.

در همین حال، وزارت امور خارجه‌ کشور با نشر خبرنامه‌ ای گفته که آسترالیا از ادامه‌ خشونت‌ها، کشتار و شکنجه‌ غیرنظامیان به ویژه زنان و دختران از سوی طالبان ابراز نگرانی کرده است.

از سوی دیگر، دوست محمد نایاب، رییس امور مهاجران در کندهار میگوید که در ۲۰ روز گذشته از اثر درگیری‌ها میان نیروهای افغان و طالبان در مربوطات هشت حوزه امنیتی شهر کندهار ۲۲ هزار خانواده آواره شده اند.

به گفته این ریاست، جنگ در کندهار فاجعه انسانی ایجاد کرده و نیازمندی شدید به کمک‌های بشردوستانه برای آواره گان جنگ وجود دارد.

طالبان تاکنون در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل