رویداد های اخیر

سیلاب‌ها در برخی نقاط کشور ۳۱ کشته و ۷۴ زخمی برجا گذاشت

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که در اثر سرازیرشدن سیلاب‌ها در نقاط مختلف کشور، دست‌کم ۳۱ تن جان باختند، ۷۴ نفر مجروح و ۴۱ تن دیگر ناپدید شده‌اند.

به گفته این وزارت، با سرازیرشدن این سیلاب‌ها به بیش از ۶۰۴ خانه مسکونی و صدها جریب زمین خساره وارد شده و همچنان ۲۵۰ راس مواشی از بین رفته است.

شفیع‌الله رحیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، در مورد تلفات گفت: «۳۱ تن شهید شده‌اند، ۴۱ تن ناپدید و ۷۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.»

او افزود: «۶۰۴ خانه مسکونی به‌گونه کامل و نیمه تخریب شده‌ و ۲۵۰ راس مواشی نیز تلف شده‌اند.»

به گفته رحیمی، درپی این سیلاب‌ها صدها جریب زمین زراعتی نیز آسیب دیده است.

رحیمی گفت که بیشترین تلفات در سه شب گذشته بر ولایت میدان وردک وارد شده است. او تصریح کرد از میان ۳۱ قربانی تنها ۲۵ تن در ولایت میدان وردک جان باخته‌اند که شامل زنان و کودکان نیز می‌شوند.

یکی از باشندگان میدان‌وردک گفت: «تخریب‌ها بسیار زیاد است، تلفات جانی بسیار دارد، ۳۰ الی ۳۵ نفر تلفات جانی دارد، سیلاب‌ها موترها را زیاد برده، خانه‌ها را بسیار خراب کرده.»

از سویی هم، این سیلا‌ب‌ها در ولسوالی پغمان ولایت کابل نیز تلفات جانی و مالی برجا گذاشته است.

بربنیاد آمارهای وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، در پی سرازیر شدن سیلاب‌ها در چهار ماه پسین در کشور، ۲۱۴ تن جان باخته‌اند و ۳۲۰ تن هم زخمی شده‌اند.

به گفته این وزارت، درپی این حوادث طبیعی از اول حمل سال روان تاکنون سه هزار و ۱۱۵ خانه مسکونی به‌گونه کلی و قسمی تخریب و به حاصلات بیش از ۴۱ هزار جریب زمین زراعتی زیان وارد شده است و همچنان سه هزار و ۸۰۰ راس مواشی تلف شده‌اند.

گفتنی است که اداره هواشناسی کشور تخمین زده که ۱۷ ولایت در معرض خطر سرازیرشدن سیلاب‌های موسمی قرار دارند که میزان بارندگی در برخی از ولایات از ۱۵ تا ۴۰ ملی متر خواهد بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل