رویداد های اخیر

سازمان ملل از رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در کشور خبر داد

Published

on

(Last Updated On: )

سازمان ملل متحد می‌گوید که اداره هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری این سازمان (اوچا) در حال رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در مناطق مرکزی و شرقی افغانستان است.

فرحان الحق، معاون سخنگوی ملل متحد، طی نشستی گفته است که کارمندان اوچا برای هماهنگی و ارزیابی مناطق متأثرشده از سیلاب‌ها، با مقام‌های محلی و شرکای این سازمان به هدف رسیدگی به آسیب‌دیدگان دیدار کرده‌اند. 

فرحان الحق در این مورد گفته است: «مسوولین اوچا با مقامات و شرکای دیگر برای هماهنگی ارزیابی‌ها و بسیج پاسخ‌های بشردوستانه برای رسیدگی به سیلاب‌زدگان در افغانستان دیدارکردند. حداقل ۳۷ تن جان باخته و تعدادی در ولایات کابل و میدان‌ وردک زخمی شده‌اند. ده‌ها خانه نیز آسیب دیده و حدود ۵۰۰ جریب زمین زراعتی در ولایات ننگرهار و کنر زیر آب شده‌اند.»

از سویی هم، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که براساس هدایت رییس الوزرا به خانواده‌های جان باخته‌گان درپی این حوادث یکصدهزار و به زخمی‌ها نیز پنجاه هزار افغانی توزیع شده است.

بربنیاد آخرین آمارها، سیل ویرانگر در چند روز گذشته در ده ولایت کشور جان ۴۱ تن را گرفت و ۵۷ نفر دیگر را زخمی کرده است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که در اثر سرازیرشدن این سیلاب‌ها به ۹۲۰ خانه مسکونی و ۷ هزار جریب زمین زراعتی زیان رسیده است.

به گفته این وزارت، صدها راس مواشی نیز در نتیجه این سیلاب‌ها تلف شده‌اند.

گفتنی است که اداره هواشناسی از احتمال بارش باران و جاری‌شدن سیل در ۲۲ ولایت کشور به روز چهارشنبه هشدار داده و افزوده است که مقدار بارندگی از ۱۰ تا ۴۰ ملی متر خواهد بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل