Connect with us

رویداد های اخیر

رئیس شرکت ۷۷ ترکی: امیدواریم قرارداد پروژه سمنت یتیم تاق جوزجان به امضا برسد

منتشر شده

در

سلیمان جیلیو، رئیس عمومی شرکت ۷۷ ترکی در دیدار با هدایت‌الله بدری، سرپرست وزارت معادن و پترولیم ابراز امیدواری کرده که بعد از نهایی‌شدن سندهای این شرکت، قرارداد پروژه سمنت یتیم تاق ولایت جوزجان میان این دو نهاد به امضا برسد.

وزارت معادن امروز (پنجشنبه) در خبرنامه‌ای گفته که آقای بدری از فعالیت‌های شرکت ۷۷ ترکی در کشور قدردانی کرده و از آنان خواسته است تا سرمایه‌گذاری بیشتر روی معادن تالک، آهن و مس افغانستان انجام دهند.

رویداد های اخیر

کرن دیکر می‌گوید گفتگو‌هایی را برای حمایت از زنان افغان انجام داده است

Published

on

چندین دیپلومات بلندپایه امریکایی به حمایت از زنان افغانستان و تلاش برای کمک به افغان‌ها اطمینان داده‌اند. کرن دیکر، شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان می‌گوید که برای حمایت از حقوق زنان و دختران افغان، تقویه حقوق بشری و کمک به افغان‌ها؛ گفتگوی را با معاون وزارت خارجه امریکا و رینا امیری انجام داده است.

خانم دیکر گفته است که این دیپلوماتان ارشد امریکایی گفته‌اند که تلاش‌های مشترک را برای حمایت از زنان افغان ادامه می‌دهند.

او در این مورد بیان نموده است: «من مشتاقانه منتظر هستم تا به تعقیب کار و فعالیت‌های مثمر و خوب با جان مارک، معاون وزیر امور خارجه و در راستای حفظ منافع امنیت ملی امریکا، حمایت از زنان و دختران افغان، ترویج حقوق بشر تمام افغان‌ها و کمک به مردم افغانستان در مقابل یک بحران جدی بشری به تلاش‌های خود ادامه دهم.»

در همین حال، شماری از فعالان حقوق زنان گفته‌اند که امریکا باید گام‌های موثری را برای تأمین حقوق بشری زنان در افغانستان بردارد و با امارت اسلامی در این زمینه گفتگو کند.

دیوه پتنگ، فعال حقوق زن گفته است: «امروز متأسفانه مردم افغانستان بی باور شده‌اند. گام‌های عملی اتخاذ نمی‌شود و در زندگی مردم تغییرات مثبت دیده نمی‌شود.»

از سویی هم، برخی از آگاهان اظهار کرده‌اند که تلاش‌های جامعه جهانی برای متقاعدکردن حاکمان افغانستان به پذیرش حقوق اساسی زنان در افغانستان تاکنون بی‌نتیجه بوده است زیرا جامعه جهانی برای حل دایمی این معضل، میکانیزم روشن ندارد.

عادله زمانی، فعال حقوق زن گفت: «گرچه بسیاری به خوشبینی به چنین نشست‌های نگاه نمی‌کنند و می‌گویند که در طول سه سال اخیر چنین نشست‌ها نتوانسته وضعیت قابل توجه‌ای را در افغانستان ایجاد کند.»

گفتنی است که یکی از موارد قابل بحث میان امارت اسلامی و جامعه جهانی موضوع حقوق بشری زنان است. با این حال، امارت اسلامی گفته است که نمی‌‌تواند تعریفی را که غرب از حقوق زنان دارد، بپذیرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ستانکزی: ما هم می‌توانیم در تجارت پاکستان مشکل ایجاد کنیم، اما نمی‌خواهیم

Published

on

مُعین سیاسی وزارت امروز خارجه ضمن ابراز نگرانی در مورد مشکلات در زمینه صادرات محصولات تجارتی افغانستان به پاکستان گفته است که پاکستان در فصل برداشت میوه و سبزیجات، مسیرهای تجارتی را نبندد زیرا افغانستان نیز قادر است تا راه ترانزیت پاکستان به آسیای میانه را ببندد.

شیر محمد عباس ستانکزی در نشست استماعیه و شناسایی چالش های تاجران سبزیجات و میوه تازه ولایت لوگر گفته است که بستن مسیر تجارت و ترانزیت به سود هیچ‌یک از دو طرف نیست.

او گفت: «افغانستان راه ترانزیت میان پاکستان و آسیای میانه است. ما هم می‌توانیم که عمل بالمثل انجام دهیم. ما هم می‌توانیم سرحدات خود را ببندیم. ما هم می‌توانیم برای آنها مشکلات ایجاد کنیم، اما ما نمی‌خواهیم برای برادران پاکستانی ما در آن سوی سرحد مشکل ایجاد کنیم. بنا بر این خواهش ما از آنها اینست که در فصل میوه و سبزیجات افغانستان، سرحدات خود را باز نگهدارند تا میوه و سبزیجات به مردم و ایالت‌های آنها و از طریق آنها به هند و کشورهای دیگر برسد.»

هرچند تنش در روابط افغانستان و پاکستان موضوع تازه‌ای نیست، اما این نخستین بار است که حکومت افغانستان در واکنش به عدم همکاری اسلام آباد در بخش ترانزیت، از بستن راه ترانزیت پاکستان به آسیای میانه هشدار می‌دهد.

مسوولان در وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که آنان تلاش دارند تا مشکلات فرا راه صادرات را بردارند زیرا رسیدن به خودکفایی اقتصادی از اولویت های امارت اسلامی است.

بسته شدن مسیرهای تجارتی در فصل میوه و سبزیجات به روی تجار افغان، بلند رفتن تعرفه گمرگی از سوی پاکستان و عدم رعایت قراردادهای تجارتی میان دو کشور، سبب شده که در پنج ماه نخست امسال، صادرات افغانستان به پاکستان ۱۰ درصد کاهش یابد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر در دیدار با تاجران میوه خشک: با هند برای حل مشکل ویزه صحبت می‌کنیم

وی افزود که برای تاجران میوه خشک در مطابقت با پالیسی امارت اسلامی زمین اختصاص می‌یابد و سهولت‌ها برای شان فراهم خواهد شد.

Published

on

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با شماری از تاجران میوه خشک گفته است که امارت اسلامی با مقامات هند برای حل مشکلات مربوط به صدور ویزه صحبت خواهد کرد.

در این دیدار که روز چهارشنبه صورت گرفت، مولوی عبدالکبیر همچنان گفت که کشورهای همسایه باید از ایجاد مشکلات در برابر تاجران افغان دست بردارند و برای رشد تجارت دوجانبه سهولت‌های لازم را فراهم کنند.

وی افزود که برای تاجران میوه خشک در مطابقت با پالیسی امارت اسلامی زمین اختصاص می‌یابد و سهولت‌ها برای شان فراهم خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!