Connect with us

صحت

دیدار سرپرست وزارت صحت عامه با نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۴دلو) با نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد دیدار کرد.

ریاست نشرات وزارت صحت عامه با ارسال خبرنامه‌ای نگاشته است که در این دیدار دو طرف در باره همکاری مشترک این نهاد با وزارت صحت عامه در راستای تقویت مراکز صحی به خصوص ترمیم ساختمان‌های این مراکز، تقویت تیم‌های صحی سیار، هماهنگی بیشتر، حمایت تخنیکی بخش‌های صحی و دیگر موارد بحث و تبادل نظر کردند.

سپس سرپرست وزارت صحت عامه بهبود عرضه خدمات صحی و افزایش دسترسی مردم به خدمات صحی را یکی از اولویت‌های این وزارت دانسته گفت: «ما نهایت سعی خواهیم کرد تا در همکاری شرکای صحی کیفیت خدمات صحی را بهبود بخشیم.»

هم‌چنان نماینده سازمان صندوق جمعیت سازمان ملل، بر ادامه همکاری هایش در بخش صحت تاکید کرده و گفت که ما با در نظر داشت امکانات، وزارت صحت عامه را همکاری خواهیم کرد.

صحت

یونیسف مناقصه عاجل برای تأمین واکسین‌های آبله میمون صادر کرد

سرمنشی سازمان جهانی صحت گفته است که شیوع بیماری آبله میمون در افریقا ممکن است در شش ماه آینده متوقف شود.

Published

on

(Last Updated On: )

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) مناقصه عاجل از بهر تأمین واکسین‌های آبله میمون برای کشورهای بحران‌زده صادر کرده است.

یونیسف این مناقصه را در همکاری با نهادهای ائتلاف واکسین گاوی، مرکز کنترل و پیشگیری مریضی‌های آفریقایی و سازمان صحت جهانی صادر کرده است.

این نهادها در بیانیه متشرک گفته اند که براساس این مناقصه، توافقاتی برای تولید و ظرفیت تأمین ۱۲ میلیون دوز واکسین تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند انجام شود.

بر اساس این مناقصه، یونیسف با تولیدکنندگان واکسین توافق‌نامه‌های تأمین مشروط برقرار خواهد کرد.

این توافق‌ها به یونیسف این امکان را می‌دهد که به محض تأیید تأمین مالی، تقاضا، آمادگی و الزامات نظارتی، واکسین‌ها را خریداری و ارسال کند.

این همکاری نهادهای دخلی کمک خواهد کرد تا واکسین‌های اهدایی از ذخایر موجود در کشورهای با درآمد بالا تسهیل شود.

در همین حال، سرمنشی سازمان جهانی صحت گفته است که شیوع بیماری آبله میمون در افریقا ممکن است در شش ماه آینده متوقف شود.

سازمان جهانی صحت همچنین در حال بررسی درخواست‌های مجوز عاجل برای دو واکسین ساخته شده توسط شرکت باواریان نوردیک و شرکت بیولوژیک کی‌ام جاپان است.

آبله مایمون در اوایل ماه اگست به دنبال شیوع سریع آبله میمون از جمهوری دموکراتیک کانگو به کشورهای همسایه، سازمان جهانی صحت در اوایل ماه اگست وضعیت عاجل صحی عمومی جهانی اعلام کرد.

تاکنون بیش از ۱۸ هزار مورد مشکوک به آبله میمون در کانگو گزارش شده است. همچنین ۶۲۹ نفر از اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

Continue Reading

صحت

وزارت صحت: بیماری آبله میمون در افغانستان ثبت نشده است

تا اکنون رویدادهای بیماری آبله‌ی میمون در پاکستان، سویدن و افریقا، ثبت شده است.

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که تا اکنون هیچ مورد مشکوک یا مثبت بیماری آبله میمون در افغانستان ثبت نشده است.

پس از پخش گزارش‌ها درباره‌ی شناسایی دو مورد مشکوک آبله‌ی میمون در کابل و پکتیا، مسوولین در وزارت صحت عامه می‌گویند که تا اکنون هیچ مورد مشکوک یا مثبت این بیماری در افغانستان ثبت نشده است.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی وزارت صحت، روزسه‌شنبه (۶ سنبله) گفته است در صورت ثبت رویداد مشکوک یا مثبت بیماری آبله‌ی میمون، وزارت صحت عامه آن را اعلام خواهد کرد.

پیش از این، شماری از رسانه‌ها به نقل از منابع صحی، گزارش داده بودند که دو مورد مشکوک آبله‌ی میمون در کابل و پکتیا شناسایی شده است.

مسئولان وزارت صحت عامه، نزدیک به یک هفته‌ پیش اعلام کرده بودند که برای پیشگیری از شیوع آبله‌ی میمون تلاش می‌کنند.

تا اکنون رویدادهای بیماری آبله‌ی میمون در پاکستان، سویدن و افریقا، ثبت شده است.

سازمان جهانی صحت، چندی پیش شیوع بیماری آبله‌ی میمون را یک وضعیت اضطراری صحی اعلام کرده و گفته بود که سویه‌ی جدید این ویروس در حال گسترش است.

Continue Reading

صحت

وزارت صحت از برگزاری نشست کمیته تخنیکی برای جلوگیری از آبله میمون خبر داد

معین وزارت صحت عامه تیم‌ها را توظیف نمود تا در مورد تهیه لایحه وظایف و تعریف واقعه آبله میمون با هم کار نمایند تا در نشست هفته آینده این اسناد تایید و اعضای کمیته تخنیکی مطابق آن کارهای خود را به پیش ببرند.

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که نشست کمیته تخنیکی برای مبارزه و جلوگیری از بیماری آبله میمون تحت رهبری عبدالولی حقانی، معین عرضه خدمات صحی این وزارت برگزار شده است.

در این نشست رئیسان وزارت صحت عامه و نمایندگان سازمان صحی جهان، اداره یونیسف و سازمان بین المللی مهاجرت نیز حضور داشتند.

طبق خبرنامه وزارت صحت عامه که روز پنجشنبه منتشر شد، در این نشست اشتراک کنندگان در مورد تهیه لایحه وظایف برای تیم تخنیکی، تعریف واقعه و چگونگی تدابیر لازم برای جلوگیری از مرض آبله میمون در کشور بحث و تبادل نظر نمودند.

معین وزارت صحت عامه تیم‌ها را توظیف نمود تا در مورد تهیه لایحه وظایف و تعریف واقعه آبله میمون با هم کار نمایند تا در نشست هفته آینده این اسناد تایید و اعضای کمیته تخنیکی مطابق آن کارهای خود را به پیش ببرند.

این در حالیست که سازمان صحی جهان حدود یک هفته پیش، آبله میمون را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرده بود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!