ورزش

دومین دور مسابقات اسکی در بامیان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: )

دومین دور مسابقات اسکی میان جوانان و نوجوانان روز جمعه، ۱۹ حوت، در روستای خشکک در مرکز ولایت بامیان به همکاری موسسه «افغان پیکس» برگزار شد.

در این مسابقات حدود صد ورزشکار در ۹ تیم داخلی و ۳ اسکی‌باز خارجی از استرالیا، فرانسه و امریکا اشتراک کرده بودند.

سید باقر حیدری، مسوول فدارسیون اسکی در بامیان، گفته است که هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد دل گرمی و رشد اسکی در این ولایت می‌باشد.

آقای حیدری در این مورد گفت: «هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد دل گرمی و رشد اسکی در ولایت بامیان می‌باشد. چون علاقه‌مندان اسکی در این ولایت بیش‌تر شده‌اند. به تعداد صد ورزشکار داشتیم که به دو دسته تقسیم شده بودند. اسکی حرفوی و اسکی چوبی. در اسکی حرفوی ما سه اشتراک کننده از فرانسه ، امریکا و استرالیا نیز داشتیم.»

سید محمد، یکی از برگزارکنندگان مسابقه اسکی در بامیان، گفته است که در این مسابقات، در بخش اسکی حرفوی مجتبی به نمایندگی از افغان پیکس در جایگاه نخست ایستاد و عنوان قهرمانی را به دست آورد. هادی از کلپ جوانان «چپ‌دره» مقام دوم و حسین علی از کلپ «میرشاه خواجه» مقام سوم را از آن خود کردند.

در اخیر، برای مقام اول ۶ هزار افغانی، برای مقام دوم ۴هزار و ۵۰۰ افغانی و برای جایگاه سوم ۳ هزار افغانی از سوی موسسه افغان پیکس جوایز نقدی داده شد.

گفتنی است که همه ساله رقابت‌های اسکی در بامیان برگزار می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل