رویداد های اخیر

خدمات بس‌های مسافربری میان افغانستان و پاکستان آغاز میشود

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که به زودی فعالیت بس‌های مسافربری به پاکستان از مسیرهای کندهار به کویته و ننگرهار به پشاور آغاز خواهد شد.

مسوولین وزارت ترانسپورت می افزایند که در تلاش برای امضای قراردادهای ترانسپورتی و ترانزیتی جدید با ایران و ازبکستان نیز استند.

آنها می افزایند که این خدمات توسط شرکت‌های ترانسپورتی خصوصی دو کشور ارایه خواهد شد.

امام الدین احمدی، سخنگویی وزارت ترانسپورت و هوانوردی، در این باره گفت:” پنج شرکت افغانستان و پنج شرکت پاکستانی این خدمات را ارایه خواهند کرد و ما میخواهیم با کشورهای دیگر نیز چنین خدمات ترانزیتی و ترانسپورتی را گسترش دهیم.”

اعضایی اتحادیه شرکت‌های ترانسپورتی خصوصی افغانستان میگویند که افغانستان باید این سیستم را با کشورهای همسایه دیگر نیز فعال کند.

محمد نبی افغان، معاون اتحادیه شرکت‌های ترانسپورتی خصوصی افغانستان، در این باره گفت:” افغانستان به کیفیت بلند شرکت‌های ترانسپورتی دارد. و در این بخش سرمایه گذاری بیشتر صورت گرفته است.”

مسوولین شرکت‌های ترانسپورتی کشور می‌گویند که آنها می توانند خدماتی در سطح کل کشور به مسافران خود ارایه دهند، و همچنان میتوانند این خدمات را در آینده برای انتقال مسافرین به کشورهای همسایه نیز ارایه دهند.

محمد نسیم وردگ، رییس شرکت ترانسپورتی خصوصی، در این باره گفت:” ما موترهای معیاری به افغانستان آوردیم که کشورهای منطقه و همسایه وجود ندارد و ما آماده استیم که با کشورهای همسایه کار کنیم.”

برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که راه اندازی فعالیت بس‌های مسافربری بین افغانستان و پاکستان باعث گسترش روابط اقتصادی دو کشور خواهد شد.

عباد الله درمان، استاد پوهنتون، در این باره گفت:” فعالیت‌ بس‌های مسافربری با پاکستان میتواند باعث گسترش روابط اقتصادی هر دو کشور شود و همچنان فضای اعتماد را بوجود میاورد.”

تاجران از امارت اسلامی می خواهند تا در کنار حفظ روابط سیاسی و تجارتی با کشورهای هم سرحد زمینه مسافرت‌های زمینی را نیز مساعد سازند.

Trending

خروج از نسخه موبایل