علم و تکنالوژی

جاپان، انگلیس و ایتالیا یک جیت جنگی مشترک می‌سازند

Published

on

(Last Updated On: )

جاپان ، بریتانیا و ایتالیا در حال ادغام پروژه‌های نسل بعدی جت‌های جنگنده خود در یک مشارکت پیشگامانه در اروپا و آسیا هستند که اولین همکاری بزرگ دفاع صنعتی جاپان در خارج از ایالات متحده از زمان جنگ جهانی دوم است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ سه کشور در نظر دارند پروژه‌های ساخت جنگنده خود را با هم ادغام کنند و تا سال ۲۰۳۵ یک جنگنده نسل جدید مشترک بسازند.

در گزارش رویترز آمده است که با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین و تشدید فعالیت‌های نظامی چین در اطراف جاپان و تایوان، این توافق ممکن است به جاپان کمک کند تا با قدرت نظامی رو به رشد همسایه بزرگ‌تر خود مقابله کند و به بریتانیا نقش امنیتی بیشتری در منطقه بدهد.

در همین حال جاپان در ماه جاری طرحی را برای تقویت نظامی اعلام خواهد کرد که انتظار می‌رود مصارف دفاعی خود را دو برابر کرده و به حدود دو درصد از تولید ناخالص داخلی برساند.

ریشی سوناک، صدراعظم بریتانیا به طور جداگانه گفته است که کشورش باید در فناوری دفاعی باقی بماند و این توافق مشاغل جدیدی را ایجاد می‌کند.

این سه کشور هنوز جزئیاتی در مورد چگونگی ادامه پروژه، از جمله سهم‌های کاری و محل توسعه را بررسی نکرده‌اند.

منابع آگاه به رویترز گفته اند که بریتانیا همچنین از جاپان خواسته است تا نحوه ارائه مجوزهای امنیتی به قراردادی‌های که در این جنگنده کار می‌کنند را بهبود بخشد.

ایالات متحده امریکا نیز از این توافق مشترک استقبال کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل