Connect with us

جهان

بحث‌های داغ در باره احتمال استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

روزنامه گاردین بریتانیایی از بحث های داغ نماینده‌گان امریکا، روسیه و اوکراین در باره سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داده است.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده امریکا در ملل متحد، گفته که روسیه با این ادعا که گویا امریکا فعالیت های نظامی بیولوژیکی در اوکراین را تمویل می‎‌کند، می‌خواهد برای راه اندازی حملات با استفاده از اسلحه بیولوژیکی در اوکراین بهانه پیدا کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد این نشست را در پی درخواست روسیه برای بحث در مورد همین ادعا برگزار کرد.

اما روسیه در این رابطه هیچ نوع سندی ارایه نکرده و صرف گفته که در اوکراین لابراتوارهای اسلحه بیولوژیکی وجود دارند که از سوی وزارت دفاع امریکا کمک می‌شوند.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، گفته ویروس‌های وحشتناک از اوکراین به سراسر اروپا گسترش خواهند یافت.

 کیف و واشنگتن هر دو این ادعا ها را رد می‌کنند.

از سوی دیگر، سازمان ملل متحد گفت که از موجودیت برنامه اسلحه بیولوژیکی در اوکراین خبر ندارد و اظهار نگرانی کرده که روسیه با این ادعای بی اساس برای استفاده از اسلحه کیمیاوی و بیولوژیکی خود در اوکراين دنبال بهانه است.

ایزومی ناکامیسو، کمیشنر عالی امور خلع سلاح در ملل متحد گفته که سازمان ملل متحد در مورد چنین یک برنامه اسلحه بیولوژیکی در اوکراین معلومات ندارد.

باربارا وود وارد، نماینده بریتانیا در ملل متحد این ادعای مسکو را بی معنی خوانده و گفته است که روسیه امروز غرق عمیق قرض است و بهانه جویی می‌کند ولی به گفته او پای شورای امنیت نباید به این مساله کشانده شود.

به اساس پیمانی که در سال ۲۰۰۵ امضا شد، وزارت دفاع امریکا از یک تعداد لابراتوارهای مربوط به صحت عامه در اوکراین حمایت می‌کند.

جهان

آتش‌سوزی در فابریکه بتری‌سازی کوریای جنوبی جان ۲۲ کارگر را گرفت

کوریای جنوبی مرکز تولید بتری‌های لیتیوم یونی است که در موترهای برقی کاربرد دارند. این کشور همچنین مرکز فعالیت بزرگ‌ترین موترسازان جهان، هیوندای موتور، و شرکت زیرمجموعه آن، کیا، است که سعی دارند از تولید موترهای احتراق داخلی به تولید موترهای برقی روی بیاورند.

Published

on

(Last Updated On: )

مقام‌های آتش‌نشانی کوریای جنوبی اعلام کردند که یک فابریکه بتری‌سازی لیتیومی در کوریای جنوبی به دنبال انفجار چند بتری در روز دوشنبه (۴سرطان) دچار آتش شد و ۲۲ کارگر که بیشترشان اتباع چینی بودند، کشته شدند.

به گزارش رویترز انفجار و آتش‌سوزی بسرعت کارخانه بتری‌سازی آریسل در هواسئونگ در جنوب غربی پایتخت سئول را درنوردید.

به گفته مقام‌ها، قربانیان به احتمال فراوان در عرض چند ثانیه پس از گسترش آتش بر اثر استنشاق گازهای سمی جان باختند. هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث انفجار شده است. بخش عمده آتش طی حدود ۶ ساعت خاموش شد.

۱۸ کارگر چینی، ۲ کارگر اهل کوریای جنوبی و ۱ کارگر اهل لائوس در بین قربانیان هستند. کیم جین یونگ، از مقام‌های آتش‌نشانی هواسئونگ، به نقل از مقامات شرکت به خبرنگاران گفت ملیت یکی از کارگران جان‌باخته هنوز تأیید نشده است.

خبرنگار رویترز شاهد بود که آتش‌نشان‌ها جسد ۶ کارگر را از کارخانه بیرون می‌کشند. آقای کیم گفت: «با توجه به شدت آتش‌سوزی، کمک رسانان برای شناسایی قربانیان به مشکل  برخوردند.»

مقام‌های حاضر در محل گفتند که دو نفر به دلیل سوختگی شدید تحت درمان هستند.

چو سون‌هو، مسئول آتش‌نشانی ایالت گیونگ‌گی، گفت: «اکثر خارجی‌های جان‌باخته جزو کارگران موقت بودند که احتمالاً با ساختار کارخانه آشنایی نداشتند. دود و آتش در عرض ۱۵ ثانیه پخش شد و قربانیان احتمالاً با یک یا دو تنفس جان باختند.»

کیم جائه‌هو، استاد پیشگیری از آتش‌سوزی و آفات طبیعی در پوهنتون دائجون، گفت: «آتش احتمالاً آن‌قدر سریع گسترش یافت که کارگران نتوانستند فرار کنند.»

او گفت: «ترکیبات داخل بتری مانند نیکل قابل اشتعال هستند. از این‌رو، در مقایسه با آتش‌سوزی‌های دیگر زمان کافی برای واکنش وجود ندارد.»

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کوریای جنوبی، اواخر روز دوشنبه از محل حادثه بازدید کرد. لی سانگ مین، وزیر داخله، از مقام‌های محلی خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از انتشار مواد شیمیایی خطرناک در منطقه در دستور کار خود قرار دهند.

فابریکه آریسل در سال ۲۰۲۰ در کوریای جنوبی تأسیس شد و در زمینه تولید بتری‌های لیتیومی برای حسگرها و دستگاه‌های ارتباط رادیویی فعالیت می‌کند. براساس آخرین اسناد شرکت و پروفایل لینکدین کارخانه، آریسل ۴۸ کارمند دارد.

این شرکت در بورس کوریای جنوبی فعالیت ندارد اما اسناد شرکت نشان می‌دهند که سهم عمده آریسل به اس-کانکت تعلق دارد. نام اس-کانکت در شاخص کوزدک به ثبت رسیده و سهام آن ۲۲.۵ درصد سقوط کرده است.

تولید بتری با استفاده از مواد بسیار سمی انجام می‌گیرد.

کوریای جنوبی مرکز تولید بتری‌های لیتیوم یونی است که در موترهای برقی کاربرد دارند. این کشور همچنین مرکز فعالیت بزرگ‌ترین موترسازان جهان، هیوندای موتور، و شرکت زیرمجموعه آن، کیا، است که سعی دارند از تولید موترهای احتراق داخلی به تولید موترهای برقی روی بیاورند.

کوریای جنوبی دو سال پیش قانونی را برای مجازات مدیران شرکت‌ها درصورت وقوع حوادث مرگبار وضع کرد. این قانون به دنبال آن به تصویب رسید که هر ساله ده‌ها کارگر در حوادث صنعتی جان خود را از دست می‌دادند.

Continue Reading

جهان

شاهدان: حمله هوایی اسرائیل به یک مرکز کمک‌رسانی در غزه ۸ کشته بر جای گذاشت

اردوی اسرائیل در بیانیه‌ خود تاکید کرد که صبح یک‌شنبه «زیربناهایی که تروریست‌های حماس و جهاد اسلامی در آن فعالیت می‌کردند» هدف گرفته شده است.

Published

on

(Last Updated On: )

گروهی از شاهدان فلسطینی می‌گویند ۸ فلسطینی روز یکشنبه در پی حمله هوایی اسرائیل به یک مرکز درمانی در نزدیکی شهر غزه کشته شدند.

شاهدان گفتند که در این حمله، بخشی از این مرکز که توسط «انروا»،‌ سازمان کمک‌رسانی وابسته به سازمان ملل اداره می‌شود و به خانواده‌های آواره کمک می‌کند، هدف گرفته شده است.

با این وجود اردوی اسرائیل اعلام کرد که این مرکز در گذشته در اختیار کارکنان «انروا» بوده و در حال حاضر شبه نظامیان حماس و جهاد اسلامی فلسطین از آن استفاده می‌کردند.

اردوی افزود که قبل از اجرای این عملیات، «اقدامات پیشگیرانه» برای کاهش خطر آسیب رسیدن به غیرنظامیان انجام شده است.

اردوی اسرائیل در بیانیه‌ خود تاکید کرد که صبح یک‌شنبه «زیربناهایی که تروریست‌های حماس و جهاد اسلامی در آن فعالیت می‌کردند» هدف گرفته شده است.

در این بیانیه آمده است: «این نمونه دیگری از بهره‌برداری سیستماتیک حماس، از زیربناهای غیرنظامی و جمعیت غیرنظامی به عنوان سپر انسانی برای فعالیت‌های تروریستی خود است.»

 

 

 

خبرهای مرتبط:

 

 

سازمان ملل: جنگ‌های غزه آسیب زیادی به محیط زیست وارد کرده است

 

 

متقی و باقری در مورد همکاری‌های دوجانبه و جنگ غزه گفتگو کردند

Continue Reading

جهان

رئیس جمهور تونس وزیر امور دینی خود را پس از جان باختن ده ها تن در مراسم حج برکنار کرد

Published

on

(Last Updated On: )

حکومت تونس روز جمعه اعلام کرد که فیس سعید، رئیس جمهور این کشور، ابراهیم الشائبی، وزیر امور دینی را در پی انتقادات گسترده پس از جان باختن ده ها تن از شهروندان تونس در مراسم حج، برکنار کرد.

به گزارش رویترز، دست کم ۴۹ تونسی از اثر گرمای شدید در عربستان سعودی طی هفته گذشته جان خود را از دست دادند. خانواده های تونسی همچنان در جستجوی چندین مفقود هستند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!