Connect with us

اخبار ساحوی

با نزدیک شدن جنگ در نزدیکی شهر لشکر گاه زندگی خبرنگاران با تهدید جدی مواجه است

منتشر شده

در

vlcsnap-2016-08-12-11h25m03s64

حامیان رسانه های آزاد افغانستان ادعا می کنند که با نزدیک شدن جنگ های خونین در نزدیکی شهر لشکر گاه، مرکز ولایت هلمند، زندگی خبرنگاران در آن ولایت با تهدید جدی به خصوص از سوی گروه طالبان مواجه است.

فعالان حامیان ژورنالستان آزاد در نهاد موسوم به کابل پرس کلب، طی اعلامیه یی گفته اند که،به منظور حراست از مصؤونیت خبرنگاران، آنان از وزارت دفاع افغانستان خواسته اند تا بر تعهدات شان مبنی بر حراست از خبرنگاران پا بند باشد.

اتحادیه ملی ژورنالستان افغانستان نیز طی اعلامیۀ جدا گانه از وضیعت و تهدیدیکه متوجه خبرنگاران در ولایت هلمند است، ابراز نگرانی کرده است.

Advertisement

اخبار ساحوی

بنگله‌دیش حکم بازداشت شیخ حسینه را صادر کرد

Published

on

محکمه بین‌المللی جنایات بنگله‌دیش روز پنجشنبه حکم بازداشت شیخ حسینه، صدر اعظم سابق این کشور را به اتهام دست داشتن وی در قتل‌های دسته جمعی در جریان اعتراضات خشونت‌آمیز که اوایل سال جاری آغاز شد، صادر کرد.

این اعتراضات که به عنوان حرکتی به رهبری محصلان علیه سهمیه‌های شغلی در دولت آغاز شد، به مرگبارترین ناآرامی‌ها از زمان استقلال بنگله‌دیش در سال ۱۹۷۱ تبدیل شد. بیش از ۷۰۰ نفر در جریان این اعتراضات کشته و تعداد زیاد دیگر زخمی شدند.

شیخ حسینه به دنبال این خشونت‌ها به هند فرار کرد.

Continue Reading

اخبار ساحوی

کشته شدن چهار تن در حمله به پولیس در شمال غرب پاکستان

تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

Published

on

حمله مهاجمان ناشناس به نیروهای پولیس در ایالت خیبرپختونخوا واقع در شمال غرب پاکستان به جان باختن چهار نفر از آنان منجر شد.

شبکه جیونیوز پاکستان به نقل از پولیس در شهر بنو اعلام کرد که نیروهای امنیتی مستقر در درب اصلی مرکز پولیس در این شهر هدف حمله مهاجمان قرار گرفتند.

پولیس افزود: «در این حمله تروریستی سه نفر از نیروهای امنیتی و یک غیرنظامی جان باختند و در پی درگیری با تروریست‌ها پنج نفر از مهاجمان نیز کشته شدند.»

تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

Continue Reading

اخبار ساحوی

اسرائیل شاید به زیربناهای نظامی یا تاسیسات انرژی ایران حمله کند

این در حالی است که مشورت‌ها بین واشینگتن و تل‌آویو درباره چگونگی پاسخ اسرائیل به حمله‌ای اوایل اکتوبر ایران هنوز ادامه دارد.

Published

on

شبکه تلویزیونی «ان.بی.سی»، شنبه ۲۱ میزان گزارش داد که مقامات امریکایی معتقدند اسرائیل در واکنش به حمله اخیر ایران، برخی زیربناهای نظامی و انرژی این کشور را برای حمله شناسایی کرده است.

در این گزارش به نقل از مقامات امریکایی که نامشان فاش نشد، آمده است، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اسرائیل تأسیسات هسته‌ای یا عملیات ترور علیه شخصیت‌ها را انجام بدهد، وجود ندارد.

این گزارش افزوده است که اسرائیل همچنین درباره زمان و چگونگی واکنش خود تصمیم نهایی نگرفته است.

طبق این گزارش، پاسخ اسرائیل ممکن است در زمان رخصتی‌های «یوم کیپور» جاری باشد.

اسرائیل بارها گفته است، به حمله راکتی ایران که در پاسخ به حملات اسرائیل به لبنان و غزه و کشته‌شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و حسن نصرالله، سرمنشی حزب الله در لبنان انجام شد، پاسخ خواهد داد.

بر اساس گزارش «سی.ان.ان» به نقل از منابع آگاه، در حالی که هنوز تاریخ پاسخ تل‌آویو به حمله راکتی اوایل ماه جاری میلادی ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل نامشخص است، دولت ایران احساس نگرانی زیادی کرده و برای اینکه بتواند حجم واکنش اسرائیل را کاهش دهد به تلاش‌های دیپلماتیک فوری کشورهای خاورمیانه پیوسته است.

در این گزارش آمده است، این نگرانی ناشی از عدم اطمینان تهران از توانایی ایالات متحده برای متقاعد کردن تل‌آویو برای عدم حمله به سایت‌های هسته‌ای و تاسیسات نفتی ایران است، به خصوص پس از حملات اسرائیل که حزب الله لبنان، قدرتمندترین گروه شبه‌نظامی وابسته به تهران در منطقه را هدف قرار داد و توانایی‌های آن را به گونه‌ای تضعیف کرد که دیگر قادر به آسیب‌رسانی به اسرائیل نیست.

این در حالی است که مشورت‌ها بین واشینگتن و تل‌آویو درباره چگونگی پاسخ اسرائیل به حمله‌ای اوایل اکتوبر ایران هنوز ادامه دارد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!