علم و تکنالوژی

امریکا از پیشرفته ترین بمب‌افکن رادارگریز هسته‌ای خود رونمایی کرد

Published

on

(Last Updated On: )

امریکا پس از سال‌ها تلاش برای مدرن‌سازی و توسعه مخفیانه تجهیزات نظامی خود، روز جمعه از پیشرفته ترین بمب‌افکن رادارگریز هسته‌ای خود رونمایی کرد.

این طیاره که «B-21 Raider» یا «مهاجم بی ۲۱» نام دارد اولین طیاره بمب‌افکن جدید امریکا در طی ۳۰ سال گذشته است. تقریباً تمام اطلاعات این برنامه محرمانه است.

در نگاه اول، تصاویر نشان می‌دهد که بمب افکن جدید به لحاظ ظاهری شبیه بمب‌افکن رادارگریز هسته‌ای سیاه معروف به «شبح بی-۲» است که در نهایت جایگزین آن خواهد شد؛ اما به گفته مقامات پنتاگون، بخش داخلی این بمب‌افکن کاملاً متفاوت است.

به گفته واردن، مدیر اجرایی شرکت «نورثروپ گرومن بی-۲ اسپیریت» روش عملکرد داخلی این بمب‌افکن از نظر قابلیت محاسباتی در مقایسه با «شبح بی-۲» بسیار پیشرفته‌تر است. بر این اساس، این بمب‌افکن رادارگریزتر از نمونه‌ قبلی خود است.

پنتاگون برای مقابله با تهدیدات فزاینده چین و روسیه، در حال مدرن‌سازی بخش‌های سه‌گانه هسته‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های هسته‌ای، راکت‌های بالستیک هسته‌ای سیلو-پرتاب و کلاهک‌های زیردریایی است.

امریکا روز چهارشنبه با انتشار جدیدترین گزارش سالانه پنتاگون در مورد «تحولات نظامی و امنیتی چین» اعلام کرده بود که چین تا سال ۲۰۳۵ میلادی شمار سلاح‌های هسته‌ای خود را به ۱۵۰۰ می‌رساند و این تهدیدی جدی برای امنیت ملی امریکا است.

Trending

خروج از نسخه موبایل