Connect with us

علم و تکنالوژی

امریکا از پیشرفته ترین بمب‌افکن رادارگریز هسته‌ای خود رونمایی کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

امریکا پس از سال‌ها تلاش برای مدرن‌سازی و توسعه مخفیانه تجهیزات نظامی خود، روز جمعه از پیشرفته ترین بمب‌افکن رادارگریز هسته‌ای خود رونمایی کرد.

این طیاره که «B-21 Raider» یا «مهاجم بی ۲۱» نام دارد اولین طیاره بمب‌افکن جدید امریکا در طی ۳۰ سال گذشته است. تقریباً تمام اطلاعات این برنامه محرمانه است.

در نگاه اول، تصاویر نشان می‌دهد که بمب افکن جدید به لحاظ ظاهری شبیه بمب‌افکن رادارگریز هسته‌ای سیاه معروف به «شبح بی-۲» است که در نهایت جایگزین آن خواهد شد؛ اما به گفته مقامات پنتاگون، بخش داخلی این بمب‌افکن کاملاً متفاوت است.

به گفته واردن، مدیر اجرایی شرکت «نورثروپ گرومن بی-۲ اسپیریت» روش عملکرد داخلی این بمب‌افکن از نظر قابلیت محاسباتی در مقایسه با «شبح بی-۲» بسیار پیشرفته‌تر است. بر این اساس، این بمب‌افکن رادارگریزتر از نمونه‌ قبلی خود است.

پنتاگون برای مقابله با تهدیدات فزاینده چین و روسیه، در حال مدرن‌سازی بخش‌های سه‌گانه هسته‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های هسته‌ای، راکت‌های بالستیک هسته‌ای سیلو-پرتاب و کلاهک‌های زیردریایی است.

امریکا روز چهارشنبه با انتشار جدیدترین گزارش سالانه پنتاگون در مورد «تحولات نظامی و امنیتی چین» اعلام کرده بود که چین تا سال ۲۰۳۵ میلادی شمار سلاح‌های هسته‌ای خود را به ۱۵۰۰ می‌رساند و این تهدیدی جدی برای امنیت ملی امریکا است.

علم و تکنالوژی

مدیر اجرایی تلگرام توسط پولیس در پاریس گرفتار شد

یک مقام فرانسوی به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری رویترز گفته است که این میلیارد ۳۹ ساله شام دیروز در میدان هوایی لوبورژه در شمال پایتخت فرانسه دستگیر شد.

Published

on

(Last Updated On: )

پولیس فرانسه روز شنبه (۳ سنبله) پاول دوروف بنیانگذار ومدیر اجرایی تلگرام را در یک میدان هوایی در نزدیک پاریس دستگیر کرد.

یک مقام فرانسوی به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری رویترز گفته است که این میلیاردر ۳۹ ساله شام دیروز در میدان هوایی لوبورژه در شمال پایتخت فرانسه دستگیر شد.

به گزارش رویترز ، پولیس بر اساس حکم دستگیری او که قبلاً صادر شده بود ، اقدام به گرفتاری کرده است.

در گزارش آمده که دوروف به دلیل عدم جلوگیری از استفادۀ جنایی از شبکه پیام رسان تلگرام مظنون پنداشته می شود.

انتظار می رود که او روز یک‌شنبه در محکمه ظاهر شود.

تلگرام در مورد بازداشت مدیر اجرایی این پلتفرم هنوز چیزی نگفته است.

وزارت داخلۀ فرانسه از تبصره در این مورد نیز خودداری کرده است.

Continue Reading

علم و تکنالوژی

دانشمندان چین از خاک ماه برای تولید آب استفاده می‌کنند

این کشف می‌تواند پیامدهای مهمی برای پروژه چند دهه چین برای ساخت یک پایگاه دائمی در ماه همزمان با ادامه رقابت امریکا و چین برای یافتن و استخراج منابع ماه داشته باشد.

Published

on

(Last Updated On: )

شبکه تلویزیونی دولتی «سی‌سی‌تی‌وی» چین گزارش داده است که دانشمندان این کشور «روش کاملا جدیدی» را برای تولید مقادیر زیادی آب با استفاده از خاک ماه کشف کرده اند که از یک سفر اکتشافی در سال ۲۰۲۰ آورده شده بود.

در جریان ماموریت Chang’e-5 چین در سال ۲۰۲۰، برای اولین بار انسان‌ها نمونه های ماه را پس از ۴۴ سال بازیابی کردند. محققان اکادمی علوم دولتی چین کشف کردند که مواد معدنی موجود در این «خاک ماه» حاوی مقادیر زیادی هایدروجن است که وقتی تا درجه حرارت بسیار بالا گرم می‌شود با عناصر دیگر تعامل می‌نماید و بخار آب تولید می‌کند.

این کشف می‌تواند پیامدهای مهمی برای پروژه چند دهه چین برای ساخت یک پایگاه دائمی در ماه همزمان با ادامه رقابت امریکا و چین برای یافتن و استخراج منابع ماه داشته باشد.

بیل نلسن، رئیس ناسا، بارها در مورد پیشرفت سریع برنامه فضایی چین و احتمال تسلط بیجینگ بر منابع غنی ترین مکان‌ها در ماه هشدار داده است.

تلویزیون دولتی چین گفت که با استفاده از روش جدید، یک تُن خاک ماه می‌تواند حدود ۵۱ تا ۷۶ کیلوگرام آب، معادل بیش از صد بوتل ۵۰۰ میلی لیتری آب، یا مصرف روزانه آب آشامیدنی ۵۰ نفر تولید کند.

چین امیدوار است که اکتشافات اخیر و آینده ماه منجر به ساخت مرکز بین المللی تحقیقات قمری شود، ابتکاری که با همکاری روسیه هدایت می‌شود.

سازمان فضایی چین سال ۲۰۳۵ را به عنوان تاریخی تعیین کرده است که در آن یک «ایستگاه ابتدایی» در قطب جنوبی ماه ساخته می‌شود و یک ایستگاه فضایی در مدار ماه تا سال ۲۰۴۵ اضافه می شود.

 

 

Continue Reading

علم و تکنالوژی

افغان بیسیم برای اولین‌بار در ولسوالی مندول نورستان خدمات مخابراتی فعال کرد

مسوولان شرکت افغان بیسیم گفته‌اند، یک سایت جدید را در این ولسوالی فعال کرده‌اند که با فعال‌شدن آن هزاران تن به خدمات مخابراتی دسترسی یافته‌اند.

Published

on

(Last Updated On: )

مسوولان شرکت مخابراتی افغان بیسیم می‌گویند که باشندگان ولسوالی مندول ولایت نورستان برای نخستین بار از خدمات مخابراتی این شرکت بهره‌مند شدند.

مسوولان شرکت افغان بیسیم گفته‌اند، یک سایت جدید را در این ولسوالی فعال کرده‌اند که با فعال‌شدن آن هزاران تن به خدمات مخابراتی دسترسی یافته‌اند.

عطاالله ساحل، رئیس شرکت مخابراتی افغان بیسیم در زون شرق در این مورد گفت: «در ولسوالی مندول یک سایت فعال شد و برای اولین‌بار مردم این منطقه به تیلفون دسترسی پیدا کرده‌اند. در آینده نیز به ولایت‌های مشرقی خدمات را فراهم می‌کنیم.»

در همین حال، باشندگان این ولسوالی از این‌که به خدمات مخابراتی دست یافته‌اند، خرسند اند اما می‌گویند که هنوز هم ۸۰ درصد مردم در نورستان غربی به خدمات مخابراتی دسترسی ندارند و خواهان گسترش این خدمات هستند.

یکی از باشندگان ولسوالی مندول نورستان گفت: «خواهش ما این است که آنتن‌های بیشتر در ولسوالی مندول فعال شود.»

از سویی هم، مسوولان اداره اترا گفته‌اند که به زودی در مناطق دیگر این ولایت نیز سایت‌های جدید شبکه مخابراتی افغان بیسیم ایجاد خواهد شد.

این در حالی است که پس از حاکمیت امارت اسلامی نه تنها در نورستان بلکه در بسیاری از نقاط دوردست زون شرق، شرکت مخابراتی افغان بیسیم سایت‌های جدید ایجاد کرده است.

 

مطالب مرتبط:

افغان بیسیم نمایندگی جدید خدمات مشتریان خود را در مرکز نورستان افتتاح کرد

برای اولین بار در ولسوالی نورگل ولایت کنر خدمات مخابراتی فعال شد

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!