تجارت

افزایش بی‌پیشینۀ صادرات افغانستان به پاکستان 

Published

on

(Last Updated On: )

به گزارش صدای امریکا، پاکستان می‌گوید که صادرات این کشور به افغانستان کاهش یافته و واردات به شدت در سال مالی جاری افزایش یافته است که منجر به بیلانس تجاری دوجانبه برای اولین بار به نفع افغانستان شده است.

افزایش واردات پاکستان از افغانستان پس از آن صورت میگیرد که این کشور در اوایل سال جاری امتیازات تجارتی را برای افغانستان اجرا کرد که به این کشور درغلبه بر بحران‌‎های انسانی و اقتصادی کمک کند.

بربنیاد گزارش صدای امریکا به نقل از سخنگوی اتاق تجارت پاکستان، در ۱۱ ماه سال مالی جاری، صادرات پاکستان به افغانستان از ۹۰۰ میلیون دالر به حدود ۷۰۰ میلیون دالر کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، این تغییر عمدتاً به افزایش خرید زغال سنگ افغانستان و پنبه مرغوب توسط پاکستان در ماه‌های اخیر نسبت داده شده است.

به گفته سخنگوی تجارت این کشور، واردات از افغانستان از ۵۵۰ میلیون دالر درمقایسه با سال گذشته به بیش از ۷۰۰ میلیون دالر افزایش یافته است.

به گزارش صدای امریکا، کاهش صادرات پاکستان به تحریم‌های امریکا علیه دولت موقت امارت اسلامی افغانستان، نبود کانال‌های بانکی و در دسترس نبودن دالر در افغانستان و همچنین کاهش تقاضا برای برخی کالاهای پاکستانی نسبت داده می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل