Connect with us

رویداد های اخیر

اعزام کلینیک‌های سیار یونیسف برای کمک به کودکان مبتلا به سو تغذیه افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

یونسیف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل از آغاز کمک‌ها برای کودکان و مادران نیازمند در افغانستان خبر میدهد.

این نهاد میگوید که گروه های سیاری را برای ارایه خدمات صحی به مادران و کودکان در سراسر افغانستان گماشته است.

ماریکسی مرسادو یک عضو بخش خدمات عاجل یونیسف که این تیم سیار کمک رسانی را همراهی می کند می گوید که تیم‌های صحی سیار این نهاد بسته‌های کمک‌های عاجل  را به اطفال دچار سو تغذیه و نیازمند در سراسر افغانستان می رسانند.

خانم مرسادو میگوید: “ما با یک تیم سیار فوق‌العاده خود هستیم که متخصص مواد خوراکی است. این‌گونه تیم‌های ما در همه نقاط افغانستان می‌گردند و با کودکان و مادرانی می‌بینند که به خدمات طبی اساسی دسترسی ندارند. تیم‌های صحی سیار یونیسف بسته‌های کمک عاجل با اطفال دچار به سو تغذیه با خود دارند و به اطفال نیازمند می‌دهند.”

در همین حال یونیسف پیشبینی کرده است که درسال ۲۰۲۲ از هردو طفل در افغانستان یکی آنها به سوء تغذیه دچار خواهد شد.

این نهاد بین المللی همچنان از خطر قحطی در زمستان امسال در افغانستان نگرانی کرده و از تمامی نهاد های امداد رسان خواستار کمک به شهروندان افغانستان شده است.

خانم مرسادو میگوید: “ما از همه امکانات دست داشته خود کار می‌گیریم تا کمک‌های نجات دهنده زندگی را به کودکان و مردم نیازمند درسراسر افغانستان برسانیم، ولی خودهم به نهایت همکاری نیاز داریم.”

در همین حال وزارت صحت عامه  کشور می گوید در صحبت های که با مقام های سازمان یونیسف و سایر نهاد های امداد رسان داشته اند از آنها خواستار کمک های بیشتر برای کودکان سوء تغذیه در کشور شده اند.

جاوید هژیر میگوید: ” یونیسف اعلام کرد که می توانند در سال ۴۵۰ هزار طفل را معالجه می کنند و همچنان WFP  گفتند که ۵۲۵ هزار معالجه اطفال را آنها ظرفیت دارند و WHO هم وعده دادند که در واقعات مغلق کمک می کنند.”  

بر بنیاد آمار وزارت صحت عامه در حال حاضر ۳.۲ میلیون کودک در کشور مصاب به سوء تغذیه اند که از جمله ۲.۲ میلیون تن آنان به سوء تغذیه متوسط و یک میلیون کودک دیگر به سوء تغذیه شدید مصاب می‌باشند.

رویداد های اخیر

توزیع تذکره‌های الکترونیکی برای شهروندان افغان مقیم در امارات متحده عربی آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت امور خارجه امارت اسلامی می‌گوید که از اثر تلاش‌های مشترک این وزارت و اداره ملی احصائیه و معلومات روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی برای شهروندان کشور در سفارت افغانستان در ابوظبی آغاز شده است.

محمد حلیم رافیع، سخنگوی اداره ملی احصائیه و معلومات گفته است که این اقدام به‌منظور فراهم‌سازی تسهیلات برای افغان‌های مقیم امارات متحده عربی می‌باشد.

در همین حال، وزارت خارجه نیز تأکید کرده که متعهد به فراهم‌سازی تسهیلات بیشتر برای افغان‌های مقیم در امارات متحده است.

از سویی هم، برخی از آگاهان اقتصادی آغاز این روند را برای ایجاد تسهیلات بیشتر به افغان‌های مقیم در امارات متحده یک گام موثر می‌دانند.

شماری از آن‌ها نیز به این باوراند که این روند می‌تواند منجر به افزایش عواید حکومت شود.

مرکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی در سفارت افغانستان در ابوظبی در حالی ایجاد شده که به گفته‌ مسوولان، قرار است در کنار تذکره، کارت تولد و پارچه‌های فوتی نیز برای افغان‌ها توزیع شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت زراعت برای کشت بدیل خشخاش یک کمیته‌ ویژه تشکیل داد

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌منظور نهایی‌سازی طرح پنج‌ساله معیشت بدیل خشخاش، یک کمیته‌ خاص تشکیل داده است.

این طرح شامل پروژه‌های معیشت بدیل به هدف تقویت اقتصادی دهقانان، کاهش و حذف کشت خشخاش و تشویق دهقانان به کشت محصولات مشروع و متنوع است.

در همین حال، برخی از آگاهان نیز به این باوراند که یگانه راه محو کامل مواد مخدر در کشور ارایه کشت بدیل است اما مشروط بر این که از روند کشت نظارت شود.

به گفته آنان، دهقانان همچنان باید به‌گونه‌ دوامدار مورد حمایت قرار گیرند و تخم‌های اصلاح‌شده و کود کیمیاوی به موقع در اختیار شان قرار گیرد.

این در حالی است که هفته گذشته جاپان نیز ۱۰ میلیون دالر امریکایی را به منظور جلوگیری از کشت کوکنار، تداوی معتادان، بازسازی و ارائه خدمات به هدف مدغم شدن معتادان در جامعه کمک کرد که این مقدار پول در اختیار دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد قرار گرفته و در سه ولایت آسیب‌پذیر بدخشان، کندهار و هلمند به مصرف خواهد رسید.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رئیس‌جمهور ازبکستان: افغانستان از توجه جامعه جهانی خارج شده است

رئیس‌جمهور ازبکستان: افغانستان از توجه جامعه جهانی خارج شده است

Published

on

(Last Updated On: )

رئیس‌جمهور ازبکستان گفته است که به دلیل جنگ و درگیری در نقاط مختلف جهان، افغانستان از توجه جامعه جهانی خارج شده است.

شوکت میرضیایف این مطلب را در نشست سازمان کشورهای ترک در آذربایجان بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، میرضیایف در این نشست گفت: «متاسفانه به دلیل تشدید جنگ‌ها و درگیری‌ها در سایر مناطق جهان، افغانستان همسایه که میلیون‌ها نماینده مردم ترک در آن زندگی می‌کنند، از توجه جامعه جهانی خارج شده است.»

رئیس جمهور ازبکستان در این نشست خواهان آزاد سازی دارایی‌های مسدود شده افغانستان شده است.

او گفت :«ما متقاعد شده ایم که استرداد دارایی های مالی مسدود شده افغانستان در خارج از کشور، به بهبود وضعیت اجتماعی در این کشور کمک می کند.»

آقای میرضیایف پیشنهاد کرد که سیاست مشترک و واحد در قبال افغانستان در دستور کار وزیران خارجه سازمان کشورهای ترک قرار گیرد.

وی افزود که ازبکستان به ارائه کمک‌های لازم به مردم افغانستان ادامه خواهد داد.

 

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!