Connect with us

خبرهای تازه

وزرای خارجه افغانستان و روسیه فردا دیدار خواهند کرد

Published

on

(Last Updated On: October 24, 2022)

n00064198-b

رییس اجرایی میگوید: فردا وزیران خارجه افغانستان و روسیه با هم در مسکو دیدار دارند و هدف از این دیدار بحث در مورد مسایل مربوط به دو کشور و موضوعات امنیتی است.

رییس اجرایی، عبدالله عبدالله میگوید، “وزیر خارجه افغانستان امروز به دعوت وزیر خارجه فدراسیون روسیه به مسکو رفتند و یک ملاقات دوجانبه دارند در مورد مناسبات دو جانبه که انشاالله این سفرشان  در بهبود روابط میان دو کشور مفید واقع شود.”

مسکو  سال ها در حاشیه سیاست کابل اما این کشور بعد از نوپایی حکومت وحدت ملی کماکان وارد میدان سیاست در افغانستان شد، مداخله روسیه در روند صلح افغانستان با طالبان اندک امید میان شهروندان افغان ایجاد کرده بود. در سوی دیگر روابط روسیه و گروه طالبان؛ دوام جنگ با صف آرایی جدید تعبیر می شود.

سفارت روسیه در کابل پیش از سفر صلاح الدین خط سرخ دیگر نیز نشان داد آنهم ابراز نگرانی از حضور گروه داعش می گویند این نگرانی با صلاح الدین ربانی مطرح خواهد شد.

از سوی هم روسیه به  هدف سرکوب داعش با ایران یکجا در پی روابط با طالبان آستین بالاکشیده اند.

 اما ظاهرا دیده می شود طالبان خطرناکتر از داعش در افغانستان حرکت داشته اند، حالا وزیرخارجه افغانستان در این سفرش به روسیه باید در پی چی دست آوردی باشد؟

احمد شکیب منتظری، آگاه روابط جهانی میگوید، “این سفر به منظور حفظ روابط افغانستان میان قدرت های شرق و غرب میباشد. دولت افغانستان هرچی تلاش نمایند که این روابط را بهتر نگاه دارند امریکا یک کشور با ارتباط استراتیيژیک در افغانستان است.”

اما  آگاهان به این باورند که دولت افغانستان جلو پیشرفت این رابطه را بگیرد تا نشود کار بجای بکشد که مسکو رسما از طالبان در این جغرافیا حمایت کند.

صابر صادقی، آگاه سیاسی میگوید، “افغانستان در مورد ارتباط روسیه با طالبان بی تفاوت نباشد باید افغانستان از روسیه مطالبه شود که ارتباط آنان با طالبان به اساس چی بوده است.”

پیش از این روسیه گفته بود؛ هدف روابط مسکو با طالبان برای منافع مشترک آنان است، چون روسیه به این باور است که داعش دشمن طالبان و آنان است از این رو می تواند باهم در برابر داعش پیروز نایل آیند.

 گزارشگر علی اصغری

Advertisement

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!