Connect with us

خبرهای تازه

ترکیه: افغانستان را تنها نخواهیم گذاشت

Published

on

(Last Updated On: October 24, 2022)

captureمولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه می گوید، افغانستان نیازمند همکاری های جهانی است و ترکیه این کشور را تنها نخواهد گذاشت.

در حاشیه نشست سازمان ملل متحد، وزیر خارجه ترکیه در گفتگوی ویژه با آریانا نیوز می گوید، هنوز هم افغانستان به کمک های جهانی نیازمند است.

این دیپلومات ترکی تاکید می ورزد، که ترکیه در میان کشور های کمک رسان جهانی افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.

وی می گوید: “تركيه به حمايت از افغانستان، خواهران و برادران افغان ادامه مى دهد، ما حمايت ها را كاهش نداديم وبرعكس افزايش داديم، ما به همكارى با دولت دوست در كابل ادامه مى دهيم.”

وزیر خارجه ترکیه همچنان تاکید می ورزد که کمک های ترکیه در یک بخش خاتمه نداشته بلکه در بخش های سیاسی، نظامی و اقتصادی ادامه خواهد یافت.

“تر کیه یکی از کشورهای است که در بخش های مختلف افغانستان را یاری رسانیده است، این کشور در حال حاضر مکاتب زیادی در افغانستان دارد که در آنها با استندرد های جهانی آموزش می بینند، این کشور همچنان تلاش کرده است، که با راه اندازی نشست های سه جانبه با مقامات افغان و پاکستانی روابط افغانستان و پاکستان را بهتر سازد.”

بر اساس آمار ها، در حال حاضر حدود ۵۰۰ نیروی نظامی ترکیه در افغانستان مستقر هستند، که در بخش ماموریت صلح و آموزش نیروهای افغان فعالیت دارند.

Advertisement

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!